Dahlia

Nu blommar mina dahlior. Så vackert! Varje morgon är
lika spännande när jag kliver ut genom dörren och kikar
vilka som slagit ut....den här är väldigt vacker, cremegul
med röda strimmor. Baksidan är djupt mörkröd.




















Min lilla kryddträdgård växer och frodas, där finns olika
myntor, citronmeliss, physalis, timjan och så står mina
chiliplantor där. Gojibärbusken som är på tillväxt har ockå
fått en liten plats men ska flyttas när den vuxit till sig.











När jag stod på Trädgårdsmässan i Timrå i våras fick
jag en jordgubbsplanta, det är faktiskt en buske! Jord-
gubbsbuske! Ska bli kul att se vad det blir av den tillslut.
Den ser alla fall ut att trivas i krukan där den fått bo sedan
jag fick hem den :-)














Kanske ett inlägg som egentligen platsat bäst på min
Trädgårdsblogg, men nu fick det bli här istället.

I morgon ska jag till Nordvik för en veckas praktik. Jag
ska hjälpa till att plantera julstjärnorna! Känns lite märkligt
faktiskt, att pyssla med julblommor mitt i sommaren. Veckan
efter praktiken kör kursen igång igen så då blir det ingen
rast och ingen ro.

Önskar Dig en toppenhärlig Söndagskväll!

1 kommentar:

  1. Mysigt! Önskar jag också hade en trädgård att pyssla med. Ha en det så bra! Kram

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)