Nu kan man väl säga att...


















.....att påsken är över för i år.....
Kallt och lite grått, men även en del sol
har vi haft. Här hemma har vi firat lugnt och
ensamma. På Långfredagen var vi på middag hos
min bror, men utöver det har vi som sagt bara
"hängt" :-D Skönt det också ibland.

Den senaste tiden har min ångest gjort ett dundrande
återtåg i mitt liv. Typiskt, men det var väl så att det gick
alldeles för bra för att det skulle få fortsätta så :-/ Jag
kämpar allt jag kan för att den ska vika hädan, men
ännu så länge är mina försök fruktlösa.

Jag har börjat skriva en "följetong" som jag tänkte lägga
här på bloggen, vi får se, jag har inte bestämt mig ännu.
Men den är viktig för mig och ger mig möjligheter att
"skriva av mig" lite av sånt som känns viktigt att få ner på
papper.

I trädgården börjar alla perenner att visa sig! Helt underbart!
Dessutom blommar vårlökarna och penséerna så vackert!
Men mer värme  vill vi ju ha nu, våren har varit lite kylig så
nu längtar man verkligen!

Dessutom vill jag ut i min trädgård och få lite terapi.
Jag vill kratta, gräva fram de små skotten, alla vårlökar
som ännu gömmer sig under löven, skörda vitlök och
skita ner mig i färsk, härlig och livgivande jord.












Den här bilden blev så otroligt bra! Ett ögonblicks verk,
förstora den så ser Du vad jag menar.

Nu ska jag, Stefan och goskillen äta middag, och till
efterrätt ska vi grilla marsmallows - Razmus längtar till
gottiset, själv längtar jag till middagen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)