Är hundvakt sedan igår

till goa lilla Elis. Så söt och det märks inte alls att
han är här, han ligger mest och myser på sängen.














Jag har spenderat dagen vid skolböckerna då vi har ett
stort prov nästa vecka. Det gäller Botanik; växtfysiologi &
anatomi. Känns som ett helt omöjligt uppdrag att lära sig
något eftersom min hjärna inte riktigt har förmågan att
absorbera så här mycket teori på en gång *s* Teflonhjärna
är det just nu! Men jag jobbar på och gör mitt bästa!















Äppelkvistarna på köksbordet börjar slå ut nu, så det är
bara att vänta på de söta blommor som kommer snart!



















Och på fönsterbrädan i vårt sovrum står två sorters basilika
plus några olika sorters chili och växer till sig. Ser att jag måste
kruka om dom snart....


















Nu när vi håller på att fylla igen runt huset har vi hittat en massa
roliga saker i jorden eftersom vi fyller igen för hand **JOBBIGT**
Här är några av sakerna:


















Minns du dessa kapsyler? :o)


















Den här colaburken är ungefär 35-40 år gammal och har
legat gömd i jorden och sanden. Skrämmande att se hur
lite som händer med aluminium på så lång tid med tanke
på att det här förmodligen inte är den enda burken som
skräpar i naturen.....













Gamla trattar, en burk skidvalla, en tång, en gammal motor-
värmare en gammal såg, en gammal godisburk....och gamla
skridskor från 40-talet....det är en riktig skattgömma här!! :o)

Jag har planterat pumpor idag också, förkultiverar dom inomhus
och hoppas hitta något ställe där dom kommer att trivas sedan
när dom är redo att flytta ut. Jag formligen älskar att så och
plantera!! Drömmer om en egen handelsträdgård! :o)) Ambitioner
är ju aldrig fel att ha!

Önskar Dig en toppentisdag!

1 kommentar:

  1. Kikar in hos dig och finner att dethänder mycket i ditt liv Ina.
    Härligt!
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)