Att binda en bukett blommor....

visade sig vara lite svårare än jag trodde!
I dag på Nordvik fick vi binda buketter på
eftermiddagen; först skulle tio rosor bindas
enligt konstens alla regler, sedan fick vi prova
på att utöka buketten med lite grönt.

Till sist band vi ett "näste" och skulle fylla
det med blommor som vi hämtat utomhus i
perennträdgården, rosor och krysantemum.

Jag valde vita rosor, ljust och mörkt lila kryss,
en blodröd pion, en kvist med förgätmigej och
lite olika gröna blad från trädgården. Till "nästet"
använde jag mig av rönn.

Här har ni mitt resultat:






















Det är ju supersvårt att få fram form och färg så här på
bild - men får jag säga det själv, så blev buketten jättevacker!
Speciellt med tanke på att det var första gången jag band
en bukett på "riktigt".....

Den vackra buketten står nu mer hemma hos min älskade
lilla mamma, jag tyckte hon var värd den! <3

Önskar Dig en härlig Onsdagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)