Jag önskar jag vore starkare!

men det är jag inte. Jag är den jag är, och jag kämpar på
så gott jag kan. Inget mer med det.

Arbetet med dräneringen är klart sedan ett par veckor
tillbaka. Skönt! Nu håller vi på för fullt med att bygga
en "förstukvist" "bro" eller "altan". Jag vet inte riktigt
vilket ord som passar bäst på vårt bygge - men fint blir det!














Så här såg det ut efter dräneringen. Fullt med jordmassor och
sandhögar. Två L-stöd placerades ut för att "terrassera" tomten
lite. På högra sidan ska ett lusthus stå (kommer på plats någongång
under sommaren), på vänstra blir det gräs
eller trätrall - men det blir ett projekt lite framåt i tiden.



















Här har vi förberett för gjutningen av plintarna inför altanbygget.
Det är svårt att se exakt hur stor den kommer att bli....men det
blir man ju snart varse.....



















Här börjar den ta lite mer form. Stor blir den, precis vad
vi behöver. Det kommer att bli ett tak så småningom, något
jag har saknat enormt. Att ha någonstans att sitta även om det
regnar lite, att kunna ha dörren öppen fastän det faller ett
stilla sommarregn.















Min rhodondendron klarade flytten och mår, som det verkar,
väldigt bra på sin nya plats! Alldeles makalöst vacker!

Sedan vill jag ta tillfället i akt att berätta att jag ska bli mormor!
Fick reda på det igår kväll. Chockartat och oväntat - men inte
desto mindre skoj! En liten pojke kommer att se dagens ljus i
augusti om allt går som det ska! <3 Grattis Ida och Georgi!

Ta nu hand om Dig!

1 kommentar:

  1. Hej Ina!

    Kul att se ert byggprojekt. Jag har ett förslag apropå det, som jag tror att ni skulle tycka var intressant :)

    Mejla mig på joelbyggla at gmail.com så berättar jag mer.

    Hälsningar,

    Joel

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)