Nya fönsterbrädor, nytapetserat och cykelträning...

Ja, det är lite vad vi har fyllt vår helg med.

Köket har blivit så fint, även om det inte är färdigt ännu.
Men nu sitter tapeten på plats, och pärlsponten sitter där
den ska. Det som fattas är kaklet och golv+taklister. Dörr
foder ska ju också upp förståss.









Klicka på bilden för att förstora så ser Du tapeten bättre!

Stefan gjorde några nya fönsterbrädor i Lördags. Dom ska
vitmålas och sättas på plats i huset. Han är duktig mannen i
mitt liv! *stolt* Dammig var han efteråt också! Och trädgården!
Jag fick plocka fram trädgårdsslangen och spola av allt som
stod i närheten när han fräste och sågade.

















Razmus hade lite cykelträning i går också. Eftersom vi bor lite
tokigt med en brant backe som leder ner till E4:an vill vi ju inte
att han cyklar på gården så vi brukar gå ner till parkeringen
som ligger nedanför. Där känns det säkrare att han cyklar. Han
har blivit jätteduktig! Nu släpper han ena handen till och med!
Inte för att jag tycker det är något som är nödvändigt att klara
av, men han är ju kille gubevars! Och helst av allt skulle han vilja
kunna cykla på bakhjulet säger han *s*












Vad är dagens planer då? Tja, måla lister antar jag. Vädret
passar bra för att stå ute och måla, och jag vill ju bli färdig
någon gång. Samtidigt skulle jag gärna dra på mig stövlarna,
ta med mig hinken och knalla ut i skogarna för att plocka
blåbär....

Hoppas Du får en toppendag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)