Tar det lugnt

och njuter av stillheten. Min favorittidning kom idag
så jag bryggde mig en kopp kaffe, tog fram en kanel-
bulle och satte mig på bron....där är skuggigt och skönt
en varm och kvalmig dag som denna!

Jag formligen översvallas av inspiration, drömmar och
längtan när jag kikar i Allt Om Trädgård! Jag vill så
otroligt mycket och har redan klart för mig hur MIN
trädgård ska se ut. Fattas gör bara kapitalet att
förvandla den till min dröm! Men tar man bara lite i
taget så kommer den ju att förvandlas sakta men säkert.














Sittdynan fyndade jag på Jysk för 20:- :o)



















På min bro sitter jag så ofta jag kan! Älskar att filosofera
och njuta av grönskan när jag sitter där. Det är lite som
meditation på något sätt. Till våren ska vi försöka bygga
en förstukvist med tak och sittplats istället för bara bron.
Det ger ett varmare, mer välkomnande intryck, dessutom
kan jag ju sitta där även om regnet strilar! DET ser jag
fram emot!

Även den kommande helgen kommer att bjuda på köks-
renoveringsjobb. Det som står på schemat är väl främst
tapetseringen, kakling och så upp med tak och golvlister.
Men lite tid till vila och lugn ska vi väl försöka hitta, jag
tror att Stefan skulle behöva få det, han har jobbat hårt
med att få köket färdigt <3

På Torsdag kommer mitt hjärta hem!!! Guuu vad jag
längtar!! Hon har varit i Bulgarien sedan mitten av maj
så nu ska det bli skönt att få hem henne <3

Nu ska jag försöka få tummen ur och måla lite lister......

Önskar Dig en toppenhärlig helg!

2 kommentarer:

  1. Det är så skönt att ha sina "stilla" oaser. Ta igen sig och inspireras av det man gillar. I ditt fall trädgård. Även om allt inte blir klart med en gång, så är det underbart att få drömma!!! Det ger en så mycket kraft. Viktigt att inte glömma bort att vila mellan varven.
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Är bron ett ord man säger i norrland.

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)