Jordgubbsskörd

I går plockade jag en alldeles röd och härlig jordgubbe
från min krukplanta. Den blommar och det är massor
av kart på den, jag antar att alla inte kommer att hinna
mogna, men den jag plockade hann och jösses vad söt
och god den var!


















Igår var jag och mamma dessutom ute och plockade lite
blåbär, jag fick väl ihop en halvliter. Alldeles för lite för att
göra något särskilt av, men alldeles lagomt för att bjuda mina
barn på varsin tallrik med blåbär och mjölk :o) Det uppskattades!


















Jag har gått och dragit på mig någon sorts förkylning
och har inte orkat  fixat och grejjat så mycket som jag
hade önskat. Men lite har jag fått gjort, bland annat har
jag fått nästan färdigt en liten griffeltavla som jag tänkte
sälja på Tradera. Vi får väl se hur det går med det.














Om jag får sova i natt, och om jag känner mig piggare i morgon
har jag lite som jag måste få gjort, lite målning och sånt. Jag
hoppas orka, för det är så trist med halvfärdigt kök :o/....

Nu ska jag krypa upp i mysfåtöljen med en kopp the och koppla
av lite.

God kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)