Är hösten här?!

Det kan man ju i alla fall tro! Regnigt och grått.
Usch, mörkret kryper sig sakta på och jag känner
mig inte alls redo för det ännu. Vill ha mer ljus, mer
sommar, mer värme!

Det enda jag kan gå med på är mysigt med höst,
är att man har alla möjligheter att kura inomhus med
tända ljus.....men det är också det enda!

För att hålla sommarglädjen kvar hos mig plockar
jag in buketter av mina egna blommor. Blommor jag
pysslat med och skött hela våren och sommaren. Som
tack blommar dom generöst för mig, och några plockar
jag som sagt in. I buketten på bilden hittar man sommarflox,
vallmo, ringblomma, blåklint, lin.....
















Ljuvliga, härliga sommarfärger och en underbar doft!

I går hade vi ett snabbesök av en vän från Eskilstuna. Monika
Jonsson och hennes familj tittade förbi och det var härligt att
se en av mina vänner! Nästa gång hoppas jag att dom kan
stanna lite längre! I slutet av september kommer hennes syster,
min klasskompis från åk 3 till student på besök med sin familj.
Dom stannar över helgen och jag ser fram emot det hur mycket
som helst! Det ska bli superkul!

Förra veckan var jag och mamma iväg och hämtade en gungstol
åt den blivande mamman. Jag hittade den i en säljesgrupp på
Facebook för 250:- och den var verkligen jättefin!! Samma
kvinna tillverkar betongfigurer och säljer så min supergoa mamma
köpte ett Buddhahuvud åt mig! Nu står det i trädgården och sprider
harmoni och lugn. Fler Buddhor kommer att få bo i min trädgård
framöver - var så säkra!














Förra veckan kom vårt lusthus på plats! Härligt! Även
om min älskling byggt en så jättefin takad altan i anslutning
till entrén, är det roligt med lusthuset. Tre sidor av lusthuset
är inte inbyggda, men till nästa sommar ska det upp två
väggar och en dubbeldörr på lusthuset så att vi kan sitta
därinne i regn och rusk, kyla och kvällsluft. Det ska sys
dynor och gardiner och fixas till...det kommer att bli toppenfint!



















I övrigt jobbar vi på med trädgården, det tar sin tid,
för det kostar pengar och är tungt. Men roligt att se det
växa fram!

Önskar Dig en superhärlig måndagskväll!

2 kommentarer:

  1. Vad roligt med besök, önskar att jag också kunde komma. Vad fint lusthuset blir.
    Ja nog känns det att hösten är på väg. Känns inte riktigt som det varit nån sommar, alldeles för många dagar med dåligt väder och på dom fina dagarna har jag varit inlåst på fabriken.

    SvaraRadera
  2. Jeanette! Jag önskar också att du kunde komma!! Saknar dig så!

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)