Chili och gurka!

En av våra jagvetintehurmånga chiliplantor har en liten bebischili!!
Och gurkan har satt fart att producera gurkor, det är 7 gurkor
på G nu! Superroligt!




















jag vet inte riktigt vad det är för sort på chilin eftersom jag
planterade flera olika sorter och jag någonstans på vägen
har tappat bort märkningen. Men gurkan vet jag vad det
är och jag vet också att den är supergod eftersom vi redan
har ätit upp en :-)















I dag har jag satt igång med min perennrabatt. Ska bli så
roligt att se den växa fram! Jag har ju mina visioner om hur
den ska bli - men dom kommer förmodligen att ändras
under vägens gång. Jag älskar att gräva i jorden, älskar 
doften av fuktig jord. Inte förrens nästa sommar kommer jag
att kunna njuta av resultatet, men planering och arbetet
fram tills dess är ju nästan hela nöjet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)