Nöjd med dagen!

I dag har jag varit på Nordvik och pysslat. Dagen
började med att skörda rödbetor. Vi var fyra tappra
som gick bland rödbetsplantorna och sållade. Efter
lunchen fortsatte vi med att rensa ogräs bland
perennerna. Vi skrattade, surrade och hade en hemskt
kul eftermiddag! Solen sken från en klarblå himmel
och det var rejält varmt! Högsommarvärme nästan!
Härligt!

Efter middagen hemma pysslade jag lite i min alldeles
egna trädgård. Jag krukade in lite chili, planterade en
malva i rabatten, en goji i kruka och klippte av en accacia-
palm som såg bedrövlig ut. Moderplantan ska kastas
på komposten, men jag tog sticklingar och satte i vatten.
Lite fotande hann jag också med innan det var dags för
dusch av mig och son.


















I morgon är det en stor dag här hemma! Razmus gosklimp
börjar 6-års minsann! Åren har flugit förbi och nu är han
stor på riktigt! På gott och ont! I bland saknar jag min
lille gosse som så storögt tittade djupt in i mina ögon, men
samtidigt är det ju så skönt när dom blir större och lite mer
"självgående".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)