Länge sedan jag uppdaterade här...

jag har helt enkelt inte haft ork, eller lust. Det är lite
trist här hemma just nu. Stefan har ju börjat jobba i
Härnösand och bor där uppe....jag har känt mig ensam
och lite nere. Men nu käns det bättre!

Jag packar och fixar här hemma, så att det mesta ska
vara klart när det beger sig. Det känns ibland lite över-
mäktigt, men jag tar lite i taget. Fasen vad man sparar
på sig en massa skräp!!!! Jag försöker vara hård mot
mig själv och slänga saker vi inte använder...men det är
svårt :o) Mycket hamnar i "loppislådorna".

En sak till, om jag nu får gnälla lite, är att jag har kommit
på hur ruskigt tråkigt det är att laga mat här hemma nu när
inte Stefan är hemma! Mina ungar är, och har aldrig varit,
några storätare. Dom äter som fågelungar, och att laga
mat åt fågelungar är inte kul!
Idag har jag gjort mig till lite, det blir kasslergratäng med
pizzasmak, potatis och sallad :o)

Tomatsåsen har jag kokat ihop själv. Det blir oftast
godast så...

Just nu är det mycket målning här hemma. Jag hittade två små
söta hjärtan som jag vill ha i lite "shabby chick"stil, plus en fin
ljusstake i trä sim Ida har svarvat någongång på träslöjden. En
pidestal har fått ny färg också! Jag har snöat in lite på "shabby"-stilen.
Vill ha mycket vitt i huset när vi flyttar. Dels för att få det lite
ljusare omkring oss och dels för att det ger ett så varmt och
vackert intryck.


Snart ska jag hämta skrutt från dagis. Det är den mysigaste
stunden på dagen. När han kommer springande emot mig
och man får världens bamsekram. Då känns det gott i
mammahjärtat må jag säga! :o)

1 kommentar:

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)