Snökojjebygge och städning

stod på schemat idag. Senare blir det en långpromenad
tillsammans med mamma och efter det en kopp the och
hembakt semla.....

Lika orkeslös, håglös och totalt handlingsförlamad som
jag var igår, lika pigg och rastlös var jag idag. Så jag
har hunnit en hel del. Känns skönt faktiskt!

Utomhus hittade jag den här istappen som rinner ner från
vårt stuprör. Den ser ut som ett litet konstverk i glas när
solen ligger på :o) Var tvungen att ta en bild....

Det är märkligt hur vackert det kan vara med is! Min
dröm är en natt eller två i ishotellet i Jukkasjärvi. Vore
supermysigt ju!

Och är det inte lite lustigt att isen här på busken har böjt
sig åt sidan istället för att rinna rakt ner?! Jag har i alla fall
inte sett något sånt tidigare.

Soppan står och puttrar på spisen, Razmus bygge rmed sitt
lego på sitt rum, Stefan är på jobbet och Towe är på väg
hem från skolan.....lugnet före stormen :o)

Ha nu en skön kväll! Det ska jag ha! :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)