Lite pyssel....

i väntan på att männen i mitt liv kommer hem från
dagis och jobb. När dom kommit hem ska vi till
tippen en sväng med lite skräp och ris som blivit
liggandes på tomten. Det är aldrig fel att städa lite
inför vintern, så slipper man ju se skräpet när snön
smälter i vår..... Å andra sidan ska ju huset dräneras
så min dröm om en välstädad vår där tomten är
tipptopp har jag fått glömma :o)

Hur som helst, jag har pysslat lite under dagen. Hittade
för en tid sedan tre söta gamla bokmärken som jag
suttit och fnulat lite på vad jag vill göra med. Tre små
tavlor blev resultatet, och jag blev ganska nöjd faktiskt.
Fast, jag vet inte om jag ska behålla ramarna i trärent
eller om jag ska måla dom vita - vad tycker DU?!















Tavlorna ska hänga på en vitmålad panelvägg, så kanske
är det finast med trärent ändå?.....

När jag letade genom mina gömmor hittade jag ett kort
på min älskade, älskade äldsta dotter när hon var 2 år
gammal. Suuuuuupersöt!!! Tänk vad man glider tillbaka
i tiden när man tittar på gamla foton. Känslor kommer
tillbaka och jag vill ta den där lilla söta flickan och krama
henne hårt. Snussa henne i nacken och tvinna hennes hår
mellan mina fingrar medan vi tillsammans tittar på Bollibompa.

















OM man ändå kunde vrida klockan tillbaka!! *älskar*
Älskade lilla unge, vart tog åren vägen?!

På spisen står idag en gryta och puttrar långsamt. Det
doftar gott och jag hoppas det kommer att smaka lika
gott som det doftar. I grytan har jag: fläskgrytbitar, selleri,
morotsslantar, lök, lagerblad, fänkålsfrön, citrontimjan,
kanelstång, buljongtärning, salt och peppar. Innan vi äter
ska jag reda grytan med lite maizena och grädde. Till
grytan tror jag det kommer att serveras ris. *mums*
Det blir fint efter turen till tippen!

Önskar Dig en toppenhärlig tisdagskväll!

2 kommentarer:

  1. Trärent säger jag. Behöver ju nåt som bryter av den vita väggen.
    kram/ Jeanette

    SvaraRadera
  2. Tror ändå det är bra att kolla på gamla kort och stanna upp lite. Tänkte på min dotter som är 14 1/2 år nu. Kan kanske vara i samma ålder!? Ja... tänk att få känna , lukta och krama henne som liten... bara en liten liten stund.
    Hoppas grytan blev god!!!
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)