Så kom snön till Härnösand till slut!

Har ju undrat lite vart den tagit vägen eftersom
min gamla hemstad Eskilstuna varit "drabbad"
av snöfall, men här har snön lyst med sin frånvaro.
Tills idag då!














Lillemans traktor är nog parkerad för vintern där den
står just nu. Och stolen vill nog ingen sätta sig på när
den är så täkt med snö! Min tappra rosknopp ger nog
upp efter den här väderchocken skulle jag tro, hoppas
den överlever vintern och blommar för mig igen till våren!

Jag har spenderat ett par dagar nere i vår källare där jag
har sorterat och gått igenom kartonger som fortfarande
(!!!!!!) står kvar ouppackade sedan flytten för snart ett
år sedan. Jag tänkte skänka det jag inte har någon större
användning av till Erikshjälpen - men så fick jag höra att
en familj här i staden natten till idag blev av med allt dom
ägde, i en brand :-( Jag har fått ett nummer som jag ska
ringa, det är en tjej som ideellt samordnar arbetet om man
vill skänka något till familjen som drabbats. Tänkte att dom
mer än gärna får titta igenom det jag rensat ur om det är
något som kan komma till användning. Usch, vilken tragedi,
det är svårt att tänka sig hur man skulle ta sig igenom en
sån upplevelse!

Kvällen kommer att spenderas i lugnt tempo hemma. Visst
är det mysigt med snö - men vinden som piskar mot rutorna
är mindre rolig och gör inte så att man gärna går ut!

Hoppas Du får en härlig onsdagskväll i vintern!

1 kommentar:

  1. Avis på att ni har snö. Funderar ofta på om jag bor "lite" fel i landet... Bor långt ner.
    Ha det fint!!!

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)