Källarrensning!

Efter en härlig kopp kaffe och en kanelbulle














gjorde jag slag i saken och gick ner i källaren för att börja
rensa lite. Det är ju ett år sedan snart vi flyttade och
källaren är fortfarande full av proppfulla flyttkartonger!
Jag orkar inte se eländet längre utan måste försöka bli
av med en del av grejjerna. Lite kommer att skänkas till
Erikshjälpen, men lite försöker jag sälja av, bland annat lite
barnkläder som "ongarna" vuxit ur :o)














Bland annat en hel flyttkartong med flickkläder i strl 146-
152 fick jag ihop. Lär hitta mer under rensningen, men jag
tänkte mig ett pris av 500 kr för alltihop. Det blir ju mindre
än 10 kr/plagg så någon ska väl nappa hoppas jag!













En tuff väska från Björn Borg hittade jag också. 75 kr
satte jag som pris på den......














Ett superfint set för Spidermanälskaren låg i en kartong.
Det är en långärmad t-shirt, ett par fodrade byxor och en
fleecezip, allihop med tuffa spidermantryck såklart. För
dom vill jag ha 125 kr.














Till sist plockade jag ihop en kasse med pojkkläder i strl
86/92 också. Fina kläder för 350 riksdaler.

Om någon nu skulle vara intresserad så är det bara att
skriva i min gästbok, alternativt maila mig HÄR!

Jag slänger inte gärna kläder som är användbara. Säljer
hellre till ett lågt pris så kan kläderna komma till användning
en gång till minst. Jag köper också gärna begagnat, speciellt
till lillkillen som har kommit upp i åldern då han sliter väldans
mycket på speciellt byxorna...... Dessutom känns det som att
man gör en god gärning för miljön då man återanvänder saker.
Istället för att bara fylla på sopbergen!

Nåja, nu blir det kväller, källarrensningen tar jag tag i igen i
morgon!

Önskar Dig en härlig kväll!

2 kommentarer:

  1. Härlig blogg du har:)jag har tassat runt & kikat på dina köksbilder.....-vilken skillnad.va kul:))vi är också i en renoveringssaga.Jag tittar gärna in igen/kram jejje

    SvaraRadera
  2. Visst är det skönt att rensa upp lite ibland.
    Vad god kanelbullen såg ut =)

    Ha de bra!
    Kram Jenny

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)