Har varit i min kokong ett tag....

Har inte mått så bra, då är det skönt att kunna lägga
allt åt sidan och bara rå om sig själv! Precis det jag har
försökt att göra ett tag. Det innebär ju inte att jag inte
har surfat runt till Er som jag har på min favoritlista,
men jag har inte orkat vara social på något plan, därför
lyser mina inlägg och hälsningar i Era gästböcker med
sin frånvaro.

Lite har jag försökt pyssla med, kanske mest som
terapi, att få timmarna att gå och att få tänka på något
annat.

Julen är ju på väg med stormsteg och lite julpyntning här
hemma har det blivit. Det är ju första riktiga julen här i
huset och då vill man ju verkligen mysa till det lite....
I köket kom julgardinerna upp i går, vita med röda
omtag. Mer juligt än så blir det inte, jag blir så fort less!













Ett par vita tomtar och en liten söt ängel står och flankerar
vår svarta smidesstake med LED-belysning. LED är ju bra
med tanke på elkostnaden som jag nitiskt försöker att spara
in på! Den röda vävda duken på köksbordet ger köket en
lite mer "julig" känsla.

Barnen har bakat pepparkakshus, eller bakat har dom ju inte!
Vi köpte ett par paket med färdiga bitar och satte ihop dom
innan vi pyntade. Razmus och Towe fick göra ett var...

Razmus var väligt noggran och petig och passade på att
fylla skorstenen med lite godis när han ändå höll på! :o)

















Towe ville göra ett enhetligt och genomtänkte pepparkakshus.
Tyvärr tog smartisen slut i den färg hon börjat med, men det
löste hon genom att ta en annan färg på andra sidan taket....

Julklappar har slagits in också! Idag. Lite småmysigt sådär!
Hoppas att mottagaren, som jag inte tänker avslöja vem det är
här, kommer att uppskatta sina klappar!

















Kylan har ju lamslagit i sort sett hela Sverige och man går omkring
och huttrar mest för jämnan....Men är det vinter så ska det ju vara
vinter och inget slask! Så jag försöker vara glad över vår andra
härliga vinter i ordningen :o) Dessutom är det ju så vackert med
färgerna när det är kallt ute! Grå, blå och rosa som alla skiftar lite
i grått....till det den vita vackra snön som gnistrar i solen! Så vackert!














Jag önskar Dig en toppenhärlig torsdagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)