En aktiv och händelserik helg

är till enda och det som återstår är en soligt härlig
måndag. Inte så dumt med underbara vårtemperaturer
och sol så här i början av veckan! Hoppas det håller
i sig några dagar i alla fall....

I lördags tog jag och min mamma en promenad till
Erikshjälpen tillsammans med Razmus som fick cykla
hela vägen! Han var jätteduktig!! På Erikshjälpen
hittade jag en så söt spargris(KO) att jag var tvungen
att köpa med mig den! Den hade liksom bestämt sig
för att följa med mig hem!















Jag älskar saker som gör mig glad, och den här kossan
gör mig superglad! Jag fnissar till varje gång jag ser den,
så det var väl spenderade pengar! :o))

Efter Erikshjälpen tog vi en fika på bibilioteket. Där finns
ett jättefint fik med bra priser och en skön miljö. Kan ju
inte bli bättre!

I går pysslade vi i trädgården hela dagen. Det var snö och
is som skulle skottas bort för att göra plats åt schaktmassorna
som ska grävas upp runt huset nu till helgen som kommer.
Blöt snö är tungt!! Stefan gick ner 2 Kg den här helgen genom
allt slit! Först uppfarten som har fixats till med grus och paddning
och sedan snö och is som hackats och skottats bort!
Själv passade jag på att rädda lökväxter och perenner inför
dräneringen. Hoppas det varma vädret håller i sig så snön
smälter så jag får någon plats att plantera allthiopa bara!

I dag har jag varit på yoga med min mamma. Skönt och
lite avkopplande sådär, även om mina tankar var på helt
annat håll. Ibland går det bara helt enkelt inte att stänga av
och "se inåt"....:o/......

Önskar Dig en toppenhärlig måndagseftermiddag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)