Vårtecken!

dom blir bara fler och fler - vårtecknen! Så underbart!
I går hade vi nog årets vackraste och härligaste dag här
i Härnösand. Det var varmt och skönt, solen sken och
snön smälte i superfart.

I dag är det dock inte riktigt lika fint väder. Vi vaknade
till dimma och gråväder. Termometern visade bara 0°.
När jag hade lämnat lilla vännen på dagis gick jag en
liten runda i trädgården - ja, den bit av trädgården som
inte är snötäckt alltså. Jag letar ju perenner som kommer
så att jag kan flytta dom innan grävaren kommer på
fredag....Och jag hittade en tuva med blåsippa!!! Helt
underbart! Givetvis hämtade jag en kruka, spade och
handskar och grävde upp den direkt. Så nu står den på
vår trapp och slipper mosas av en grävmaskin. När allt
är färdigt ska jag plantera tillbaka den på lämplig plats
och förhoppningsvis tackar den mig genom att blomma
vackert nästa vår också! :o)














Jag plockade de tussilago som blommar på vår tomt
också, nu står dom i lilla köksfönstret framför diskbänken
och är så söta!



















Rosorna som vi köpte för tre veckor sedan på Plantagen
har helt glömts bort i sin vas. I dag tänkte jag att jag skulle
ta reda på de gamla rosorna och skölja ur vasen. Men när
jag tittade på rosorna såg jag det vackra i dessa döda, lite
bleka torra blommorna så fram åkte kameran....
Här är några av resultaten...














Ha nu en härlig Tisdag!

2 kommentarer:

  1. Tänk att något som har vissnat kan vara så vackert.Jeanette

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)