Promenad i solen!

Tog en härlig långpromenad i höstsolen. Sjutton vad
härlig luften är på hösten, lite kylig och klar. Det är
lätt att andas och solen värmer fortfarande...
Tänkte att jag skulle fota lite i Eskilstuna, det är en
jättevacker stad, med mycket att rikta objektet emot.

När jag vandrade omkring så började jag känna ett
litet vemod i hjärtat. Jag har alltid trivts bra här i stan,
har alltid känt att det är mitt hemma, även om jag inte
är född här. Men å andra sidan var jag ju bara 9 år
gammal när vi flyttade hit och sedan dess har jag ju
bott här. Nu är det dax att rycka upp bopålarna och
ge sig norröver, till rötterna. Även om det ska bli härligt
så kommer det att kännas väldigt vemodigt och jag
kommer att sakna "mitt" Eskilstuna mycket.....

1 kommentar:

  1. Åhh jag kände likadant när jag flyttade där i från, även om jag bara bodde där i 6 mån!
    Eskilstuna är underbart!

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)