Vill göra í ordning

Towes rum när vi flyttar. Hon får ett väldigt litet rum och får inte
rum med så mycket, så jag vill göra det riktigt mysigt för henne...
Jag gillar ju Ikea, så det blir väl där vi kommer att köpa det mesta
under renovering och när det gäller inredning :o)

Till Towes rum har jag hittat detta som jag tror skulle passa en
13-åring med begränsat utrymme:

Towe har en Tromsö enkelsäng, den finns inte kvar i sortimentet,
men ser ut så här:
(Tänk bort långsidans "pinnar" bara)
Sedan tänkte jag mig en expedit, en vit, för hennes
rum behöver ljus inredning....
Med några fina korgar i, blir den ju jättesöt!
Ovanför sängen tänkte jag mig en eller två
hyllor som denna i glada färger:


En saccosäck att slappa i behöver hon också ha
tycker jag! :o)
Och som sängbord/avställningsbord köper vi en:
En liten tvättkorg i glad färg passar fint in:
Jag känner att en gul solig tunna skulle passa finfint.
Men nu är det ju iofs Towe som ska välja *s*

Som skrivbord köper vi en trekantig färdigskuren
skiva som vi fäster direkt i väggen. Som skrivbords-
stol tänkte jag försöka hitta någon gammal vacker
stol på loppis att måla vit.

Sedan tillkommer ju allt lulllull som får ett rum att
bli mysigt och hemtrevligt förståss....
Heltäckningsmattan (<--ÄCKLIG!!) som ligger där
nu ska bort, och om golvet under är fint ska det slipas
och sedan målasvitt.
 Väggarna vill hon ha ljusa/ljusblå toner.

1 kommentar:

  1. Tycker att det verkar bli ett toppen rum. Julia har en åtta exedit med röda plexi glas lådor och en fyra expedit uppe i Torpet. Dom är himla så bra...

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)