Fredag!

Härligt! Även om jag inte har den där riktigt sköna
fredagskänslan som man har när man jobbar, så
är det ändå något speciellt med fredagar.....

Den här fredagen fick jag hämta Razmus på dagis, han
var jättevissen och hängig. Hade frossa och feber. Det
kom helt plötsligt dessutom, när jag väckte honom i
morse var han pigg och glad, men på dagis kroknade
han totalt. Strax efter tio fick jag hämta lilleman och
han slocknade ganska omgående i soffan....
Mina tankar gick såklart direkt till svininfluensan. Han
klagade på huvudvärk och värk i magen. Dessutom
insjuknade han ju fort. Inte blev det bättre nu i eftermiddag
då han kräktes efter att ha ätit en halv korv heller.
Men nu verkar han lite piggare faktiskt, vi får väl se.















Jag hade sett en fredag tillsammans med tjejerna framför
mig. Stefan är kvar uppe i Härnösand så jag handlade hem
önskat fredagsmys - men plörsligt sitter jag här hemma
alldeles ensam. Towe försvann till en kompis och blir kvar
där över natten. Ida åkte ner på stan för att träffa kompisar.
Snacka om snopet liksom!

Min måleriverkstad fortsätter. Det är alltid skönt med lite
terapiarbete. Den här gången har jag gett mig på ett litet
tittskåp och en helt vanlig terakottakruka....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)