2:a advent.....

Vaknade till en vacker vy! Jag fullkommligt älskar
färgspekrat som infinner sig när det är vintervitt ute
och himlen är blå. De vita, grå, blå och ibland lite
rosa tonerna är så vackra att det nästan gör ont!
















När vi vaknade i går (Lördags) vaknade vi till ett
landskap täkt av ett tjockt lager pudersnö! Det är
så här jag vill ha vintern! Massor av snö och kallt.
Hur som helst fick jag och Stefan börja dagen med
att skotta.....














I går kväll var Ida och Georgi här och åt middag och
eftersom jag varit sugen på grillat så länge, så tog jag
helt enkelt och skottade fram grillen och grillade dagens
middag. Supergott och riktigt mysigt att stå i kylan och
mörkret och grilla!!

I dag, andra advent, tog mamma och jag en promenad
till en loppis, men där fanns inget som direkt lockade mig
till något köp. Men promenaden var skön, trots kylan.
Jag var visserligen välklädd med termobyxor och varmaste
jackan :o)

När jag kom hem efter promenaden var Stefan och Razmus
ute och Razmus åkte på skidorna. Han tycker det är roligt
och jag hoppas att det håller i sig, det vore ju roligt om han
hittade något som han ville göra! Iofs hoppas jag lite på
fotboll eller handboll men det måste ju vara han själv som
bestämmer det.













Den här stolen står utanför huset och just nu ser det ju ut
som att man skulle kunna sitta riktigt bekvämt där, om än
lite kallt om skumpen :o))


















Nu har vi ätit middag och sitter framför brasan och väntar på
mamma och pappa för lite glögg, pepparkakor och lussebullar.

Hoppas att Du har en härlig 2:a advent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)