Ångest och promenad

Vaknade i morse med "kompisen" ångest tätt intill
mig i sängen. Kände direkt att det här blir en jobbig
dag rent mentalt, så jag åkte och lämnade lilleman
på dagis och sedan hem igen. Lade mig tillrätta på
en bäddad säng och läste i min bok i ett försök att
skingra tankar och ångest.

Senare satte jag mig framför datorn för att läsa
Aftonbladet och bläddra lite bland mina favoritsiter,
och i en artikel skrev Cicci Elwin Frenkel att hon blev
"frisk" från sin utmattningsdepression genom att suga
i sig av trädens energi. Min mamma har ju ofta påpekat
för mig, och jag vet ju själv, hur bra man mår av frisk
luft, natur och promenader. Medan jag satt där och
läste vaknade en lust i mig. Vädret var vackert och
kameran har nog känt sig lite försummad på senare
tid så jag bestämde mig för en promenad i "må-bra-
takt"......en promenad tillsammans med kameran.

Här är några av bilderna som jag tog under dagens
må-bra-promenad:




























Trots att jag egentligen är en vår/sommarperson tycker jag
att naturen är så vidunderligt vacker när vintern visar sig från
sin allra bästa sida - precis som den gör nu! -11° och sol.
Färgerna blir så fantastiskt vackra, ja, jag tjatar vidare om det
men färgspekrat med alla blå, grå, rosa och vita nyanser gör
mig så lycklig.

Och Cicci hade rätt, min energinivå kanske inte höjdes så
mycket, men jag kände mig mindre ångestladdad och det
var skönt att krypa upp i favoritfotöljen efter den härliga
promenaden.....

Nu hoppas jag att Du får en härlig onsdagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)