Minns i Kjula Skola...där sjöng vi...

en julsång som jag alltid haft kvar, eftersom jag
alltid har tyckt den var så vacker.

Så här går texten: (Varje textrad sjungs två gånger)

Vinden susar i advent, och vårt första ljus blir tänt
Barn som har det svårt i världen, Gud bevare dem på färden.

Mörkret tätnar i advent och vårt andra ljus blir tänt
Gud bevare dem som gråter, låt dem le och leka åter.

Kölden biter i advent, och vårt tredje ljus blir tänt
Gud bevare alla frusna, ge dem värme, låt det ljusna.

Julen nalkas i advent, och vårt fjärde ljus blir tänt
På Guds lille son vi tänker, när de fyra ljusen blänker.


Blev så glad nu när jag hittade texten igen. Melodin har 
jag aldrig glömt, men texten försvann för länge sedan...
Nu har jag något att nynna på medan jag julpyntar!


Sprang på, ja faktiskt sprang jag på, denna lilla damen på
youtube. Helt fantastisk, hon är bara 7 år gammal!!





Efter att ha suttit hänförd och lyssnat till denna underbara lilla
tjej, hittade jag något mer.....




Lyssna och rys! Fantastiska röster i en otroligt vacker
julsång!

Önskar Dig en härlig Torsdagskväll!

2 kommentarer:

  1. Jätte fin text på julsången. Har nog aldrig hört den....

    SvaraRadera
  2. Ville bara titta in och önska trevlig helg!

    Kram Jenny

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)