Inför våren...

Nu har det börjat igen, suget att handla på mig
fröer att plantera och se gro. Tradera är ju ett
superbra ställe, där man kan komma riktigt billigt
undan och dessutom hitta en massa roliga fröer.

I år ska vi ju dränera om runt huset, så min vår
är väl lite "förstörd" med tanke på hur det kommer
att se ut på tomten. Men lite fröer ska jag så, lite
blomsterprakt måste jag få. Om inte annat så att
jag har något att fotografera.

Ikväll har jag vunnit tre auktioner på Tradera.
Jag ser framför mig en liten rabatt som går i rosa
toner och vitt. :o) En riktig pastellrabatt!



Gul pionvallmo, Coral reef vallmo och dubbel kornvallmo
"Shirley".

Jag har massor av visioner när det gäller min trädgård.
Högst upp på önskelistan står ett rejält växthus i gammal
stil med gamla fönster och gamla dubbeldörrar, ett
växthus där jag kan sitta i en bekväm vacker gammal
fåtölj med en pläd över benen och läsa en bra bok. Där
kan jag njuta av mina blommor och planteringar...
Jag vet precis hur det ska se ut, jag har en färdig ritning
i huvudet ;o)

Nåja, det där är drömmar och än är det en bra stund
kvar till våren och sommaren. Men drömma kan man ju
göra året runt, eller hur?!

Ta hand om dig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)