Drömmar...

Jag har några drömmar som återkommer ganska
regelbundet, drömmar jag minns tydligt efter att
jag drömt dom.

En av drömmarna handlar om en hiss. Jag bor i
drömmen i ett höghus och det finns bara hiss för
att ta sig upp. Jag bor nästan alltid på våning 14.
Jag kliver in i hissen och trycker på knapp 14, hissen
rör sig uppåt och allt är som vanligt. När vi kommer
till våning 14 stannar inte hissen, utan fortsätter uppåt.
Hissen stannar högst upp, vanligtvis på våning 20.
Den stannar några sekunder innan den börjar falla
neråt, förbi våning 14 och ända ner till bottenplan.
Ingen krach eller så, men otäckt ändå. Hissen står
still en stund innan den börjar åka uppåt igen; förbi
våning 14 och upp till våning 20. Den stannar igen
en stund och faller sedan; men då är jag beredd
och trycker i exakt rätt ögonblick på knappen på
våning 14 och hissen stannar och jag kan kliva ur.

I vissa drömmer vet jag redan när jag kliver in i
hissen vad som kommer att hända.

I andra drömmar går hissen i en virvel uppåt.














Jag har fler återkommande drömmar, som handlar om
annat. Jag känner igen dom och har drömt dom så många
gånger nu att jag kan återge dom detaljerat för ungefär
samma saker händer i drömmarna. Samma känslor väcks.

Jag undrar vad dom betyder.

Jag önskar er en härlig trettondagsafton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)