...endast tomtemor är vaken.....

Ja, precis som i förra inlägget. Det här är ju helt
hopplöst!! :-(

I natt sitter jag dock inte uppe på grund av någon
ångest eller nedstämdhet, även om jag känner
att det börjar smyga sig på. Nej, i natt är jag bara...
vaken...och det är lögn att komma till ro och sova.

Snälla, finns där någon som kan slå mig i huvudet
med en gjutjärnspanna så jag somnar?! Jag ÄR
trött, jag har INTE sovit under dagen....de senaste
nätterna har sömnen ställts helt på ända.

Nåja, tids nog somnar jag väl....

Måste få berätta om min lilla älskling som när han
vaknat i morse och sedvanligt krypit ner i sängen
hos mig och sin far säger:
- Mamma, det finns inte en enda sjö som är större
än din rumpa!!!!
*skrattar gott*
Den lilla raringen, så fina saker han säger till sin
stackars mor tidigt på mornarna!

Sitter och lyssnar lite på Spotify, letar reda på
musik som betytt mycket och som man sällan
hör. En favorit är Gabriellas Sång, med Helen
Sjöholm - tyvärr fanns den inte med, men jag
hittade den med Molly Sandén. Inte riktigt samma
känsla som Helene, men den duger gott. Sången
är vacker och texten prickar så rätt just för mig,
just nu.....

"Jag vill leva lycklig för att jag är jag 
Kunna vara stark och fri 
Se hur natten går mot dag 
Jag är här och mitt liv är bara mitt 
Och den himmel jag trodde fanns 
Ska jag hitta där nånstans 

Jag vill känna att jag levt mitt liv "

Jag tänkte tidigare ikväll att det är så härligt med
den här årstiden. Att få tända ljus och mysa tillsammans.
I kväll hade vi besök av Stefans dotter Kathrine och
hennes sambo, Ante. Vi åt gott och spelade lite
Buzz. En supermysig kväll!
















































Nu ska jag försöka sova igen. Kommer nog inte
att lyckas särskilt bra, men här kan jag ju inte 
sitta hela natten heller.....kanske är vilan i sängen
bättre än ingen vila alls?

Hoppas i alla fall att DU har sovit gott!
Ta hand om Dig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)