-14°

och jag väljer att vara inomhus den här dagen.
Ja, en promenad med mamma lite senare blir
det, men tills dess får det bli en inomhusdag.

Känner mig dock lite rastlös och uttråkad.
Så jag tänkte att jag sätter en surdeg.













Så, vi får väl se framåt onsdag om det blir något
gott bröd av det :)

Dessutom fick jag för mig att koka en linssoppa då
jag hittade ett paket röda linser i skafferiet. Men jag
måste säga - usch! Fy bubblan vad äc...mindre gott.
Jag har hört så många säga att dom tycker att linssoppa
är så otroligt gott, men jag gillart inte! Får se vad
gubben tycker, gillar han den kan han ju äta upp den
annars hamnar den nog i slasken.












Mina penséer har grott nu! Jag blir så glad! Detta är
"Sorbet" F1 Viola från frön jag köpte på Odla.nu.
Ska bli spännande att se vad det blir av mina små
"bebisar" och att få plantera ut dom i en urna framåt
påsk!

















Dessvärre grodde sommardahlian snabbare än
jag tänkt :-S Så där är det fullt ös i odlingen. Det
är ju lite väl tidigt kanske, så jag får lov att ställa
dom lite svalt och mörkt så dom stannar till lite i
växten. Dom ska ju inte ut i rabatterna förrens
till försommaren så.....men på fröpåsen stod det
faktiskt att dom skulle frösås i slutet av jan eller
i början av februari....måste ju vara tryckfel!

Nu har min lilleman, Razmus, bestämt att vi ska gå
ut och leka i snön. Känner mig väl inte direkt
sugen på att gå ut i -14° och leka i någon snö,
men vad gör man inte för den lilla älsklingen!

Önskar Dig en toppensöndag!

2 kommentarer:

  1. Spännande med surdegen, det har jag aldrig satt själv.
    Nu har vi ätit Pulled pork, det var verkligen mumsigt :) Jag tog ca 1 dl av chipotle in adobo och det var tur det, det blev alldeles lagom starkt. Jag la köttet i lergryta i ugnen, det tog ca 4 timmmar. Jag använde vanlig vitlök, rökt vitlök har jag aldrig sett. Kan man hitta det på Coop också?
    Köpte färsk småfranska, riven cheddar, lite isbergssallad och gjorde coleslaw precis som du skrev i receptet. Vi kommer absolut att laga till detta fler gånger, passar fint som partymat, lagom pyssligt att bygga ihop sin egen middag.
    Yummie!

    //Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att ni gillade det och att du skrev tillbaka och berättade om det! :-)

      Rökt vitlök hittade vi på Coop faktiskt, men dom kanske inte har det överallt. Jag hade aldrig sett det tidigare i alla fall :-))

      Radera

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)