Host & snörvel

Om det finns någon som blir mer ynklig än jag
när dom är förkylda skulle både jag och min
familj bli oerhört förvånade! Jag blir ju ynkligare
än alla karlar i världen! Jag fullkomligt hatar att
vara täppt i näsan, ha ont i kroppen och ha feber
samtidigt!! *usch* Det går ju inte att sova om man
är täppt i näsan, så fort man lägger sig ner går
det inte att andas och man får panik. Febern
sätter sig i huden på mig; jag blir öm och kan inte
ens duscha utan att kvida av smärta. Nä, jag
passar bäst som frisk, fast inte ens då är jag ju
riktigt riktig iofs....

I natt, kl 01.45 närmre bestämt, var jag tvungen
att stiga upp ur sängen. Varför? Ja, inte för att
jag var täppt i näsan eller så, utan för att där jag
låg i mörkret och försökte sova, hade kommit på
att jag inte vattnat mina pensébebisar på ett tag.
Så upp ur sängen och böka med rullgardinen för
att komma åt lilla fönsterväxthuset så att jag kunde
lyfta ur sådden och gå ut i köken och spraya....
Är man riktigt klok egentligen?! Men jag kunde
liksom inte bara strunta i mina små penséer när
jag en gång börjat tänka på det....












Några hade torkat och dött! :-( Men det finns kvar
så det räcker....tack och lov.
När sådden var vattnad kröp jag ner i säng igen och
fortsatte försöka sova. Lyckades korta stunder, för
att återigen väckas av mig själv som snarkade alldeles
för högt! Ett under att sambon lyckades sova i mitt
oväsen....

Solen skiner här i Härnösand idag. Från en klarblå
himmel. Såklart. Eftersom jag är krasslig. Jag vill ut
med min kamera!! Men med tanke på att jag har så
svårt att andas att jag blir alldeles yr och andfådd bara
av att gå uppför trappan till övervåningen, är det nog
ingen vidare bra idé att ge sig ut på en promenad.













Jag får helt enkelt nöja mig med att kika ut genom
fönsterna istället.

Nu har jag fyllt på surdegen för sista gången, i morgon
är det dax att baka ut brödet! Ska bli spännande och
förhoppningsvis gott till soppan jag tänkte bjuda min lilla
familj på då!












Jag är ju med i en fotoutmaning - 365+1 bild 2012 -
där man ska fota enligt ett förutbestämt tema. Helst en
bild per dag, men det blir ju kanske lite svårt att följa.
Men i slutet av året är det alltså meningen att det ska
finnas en bild för varje dag på året....Jag hade precis
för mig att "Droppe/Droppar" fanns med på temalistan
så jag engagerade mig ordentligt nu på morgonen och
tog bilder på droppar som föll ner i ett cocktailglas.
Sedan valde jag ut den som blev bäst och fixade lite
med den i photoshop (skärpa osv). När jag sedan kikade
på temalistan så fanns inget sånt tema med! :-) Tänk
om jag ändå kikat på listan lite tidigare...å andra sidan
fick jag ju en och annan ganska hygglig bild på droppar.














Mina bidrag till utmaningen 365+1 bild 2012 hittar Du
Här.....

Jag skruvade på macrolinserna på kameran också och
tog några bilder på en lav som jag hittade i höstas och
tog med mig hem.....




































Nähäpp, det var allt för nu. Önskar Dig en riktigt
härlig onsdag!

1 kommentar:

  1. Åh, jag blir okså fruktansvärt ynklig när jag är sjuk! Precis piggnat till efter årets pärs i gnällighet till familjens stora glädje!

    Härliga bilder! Duktig du är!

    Krya på dig! (choklad hjälper!!)

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)