Fyndiga tisdag!

I dag var jag nere på Erikshjälpen. Det är
inte så ofta jag går dit nu mer, men idag
hade jag lusten så sagt och gjort....
Det ångrar jag ju inte! Jag gick runt där
inne och kikade lite på måfå, det var inget
speciellt jag sökte, men så sprang jag på
en Leksvik hatthylla! En sån som vi letat
efter! Vi har ju skohyllan och ville ju ha
hatthyllan som hör till! Jag norpade den
direkt! 129:- var ju som hittat!

Och titta vad fint det blev!



















Jag fyndade några saker till, lite smått och
gott bara. Bland annat en adventsljusstake i
metall, fast en mini, till julgransljus. Supersöt!
När jag kom hem tog jag av mossan jag plockade
i Värptjärn och smyckade med. Lite lingonris
också. Så här fint blev det...













Den passar jättefint i lilla köksfönstret! Det var
väl värt 2:- tycker jag!

En julig kruka fick följa med hem också, i den satte jag
ett blockljus och lite mossa.


















Men jag ser att ljuset står lite snett, så jag
måste komma på ett bra sätt att få ljuset
att stå stadigt i krukan. 12:- fyndade jag
krukan för!

När vi satte upp hatthyllan passade jag på
att se till att tavlorna kom upp i lilla entréhallen
också - när vi ändå höll på :-)














Ramarna är från IKEA och bilderna har jag själv
tagit. Visst blev det fint?

Till middag idag trixade jag ihop en köttgryta. Det
var länge sedan jag gjorde det, men när jag såg
att dom hade fransyska billigt på coop passade jag
på. Jag vet inte hur ni gör när ni kokar en gryta,
om ni har recept eller så. Själv kastar jag i det jag
har hemma och det jag tycker om. Idag blev det
schalottenlök, färska champinjoner, en morot, fänkål,
en chili, en kanelstång och så salt och peppar såklart!
Mot slutet tillsatte jag grädde och ett par skedar
creme fraiche. Till det kokade jag mandelpotatis och
skar ihop en sallad. Det blev så gott!!
















Nu är det kväll och jag ska krypa upp i soffhörnan
med en kopp varmt gott te. Jag önskar Dig en
toppenkväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)