Periodare!

Ja, jag är verkligen en periodare vad gäller min blogg.
I bland har jag massor att dela med mig av, andra
gånger ingenting. Eller jag har nog att dela med mig
av, men jag ids inte.

Veckan har varit intensiv, på Grön Helhet har vi börjat
vara där till 14.00 på dagarna. Två timmar mer än
förra veckan, men det känns. Mentalt. Och det är ju
där min problematik ligger, i det mentala, i den inre
orken. Jag är fullkommligt dränerad på ork och energi.

Men jag går till Grön Helhet och låter mig skämmas bort.
För så känns det lite, vi skäms bort :-) Vi får sy, virka,
sticka, tova, måla, vila, umgås, äta gott och lära oss
lyssna på oss själva. Föredrag och små utflykter avlöser
varann. Jag önskar det var lite längre än bara 8 veckor!
Det är ju snart slut och vad ska jag hitta på dådå??

Snart är det dax att plocka fram alla julsaker igen. Känns
blääääää! Men jag har barn som jag vill ska få uppleva
den där mysiga känslan som jag alltid gick och bar på
i december när jag var liten. Visserligen säger ekonomin
att det inte blir någon stor julklappshög och stort julbord
i år, men lite julkänsla ska vi väl kunna skrapa ihop hoppas
jag.

Jag har tjyvstartat genom att göra en ny adventsljusstake
i år. Blev inspirerad av naturen när vi var på en utflykt och
i alla enkelhet blir den så här:
















Mossan har jag hämtat i skogen, det får man, till
husbehov bara. Man får absolut inte plocka med tanke
att sälja vidare. Men, med tanke på att det är obehandlad
mossa är det inte en ljusstake vi kan tända och lämna,
dessutom kan jag inte låta ljusen brinna ner så långt.
Jag tänker att det räcker med att ha den tänd vid
middagsbordet bara. I vardagsrummet lyser ju fönster-
stjärnan vackert ändå...

I förrgår var min dotter här med sin familj. Aleksander
växer så det knakar och som alltid passade jag på att
gosa loss alldeles ordentligt <3


























I morgon kommer dom tillbaka för en liten tacomiddag
i all enkelhet. Det gäller ju att se till att man får gosa så
mycket man bara kan! :-)

Men nu är det fredag och jag och Stefan ska iväg och
handla, stångas med alla andra som man brukar få göra
när det är fredageftermiddag en barnbidragsdag! :-)

Jag önskar Dig en toppenhelg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)