14-årskalas i går!

Ja, min lilla tuss fyllde alltså 14 år! Vad tiden rusar
iväg! Jag tror hon var nöjd med dagen som firades
i strålande sol :o)












kak- och tårtbordet dukades upp inomhus, där var det svalare
än utomhus. Chokladkakor med smörkräm, jordnötskakor,
citronkakor, Bragokex, morotskaka, bullar och tårta serverades
till tussens gäster.














Towe och två kompisar, Emma och Sofia, hade bestämt sig för
att sova i tält så det blev lite stök med tältuppresning på kvällningen.
Var tvungen att ta kort på tjejerna! Naturligtvis drog sommarens
första åsk- och regnoväder förbi så det blev till att tränga ihop sig
i ett rum inomhus istället. Men framåt morgonkvisten tassade tjejerna
ut till tältet ändå :o)

I dag har det varit varmt och fuktigt, så jag har hållit mig ganska lugn.
Men - jag är så ivrig att börja måla hallens hemska furupanel så det
satte jag igång med. I helgen la vi på kvistlack i två lager så jag
började med lite grundfärg. Det kommer att bli så jäkla fint!! Ljust
och vackert! Tänk när trappen och resten av väggarna är målade
och tapetserade!!! Ojojoj.....Och taket. Och när golvet ligger där
det ska!














Ja, dörrarna ska ju såklart bytas ut också!

Önskar er en toppenTisdag!

1 kommentar:

  1. Hej Ina!

    Din beskrivning "om mig" passade perfekt in på mig... Och kanske har vi mer gemensamt, ska bli roligt att titta runt på din blogg!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)