Underbara Pelargoner!

Det är så märkligt - men helt plötsligt har jag blivit
fullkommligt galen i pelargoner. Helst ska dom vara
rosa. Men vita och kraftigare rosa går också bra.
Just nu blommar de jag köpte i våras, och snart
ska jag ta sticklingar av dom så att jag kan fylla alla
fönster med denna vackra blomma!






























































Razmus börjar bli förkyld :-( Så i morgon tänkte
jag att vi ska baka lite och vila från kalla bad i
blåsigt väder. Har upptäckt att det blåser en hel
del här i Härnösand. Inte många dagar det är
vindstilla tyvärr.....

Önskar er en toppenskön Måndagskväll!

3 kommentarer:

  1. Ja pelargoner är superfina blommor! Vissa tycker att det är tantblommor men jag älskar dom! Finns så många härliga färger oxå!

    SvaraRadera
  2. Älskar Mårbacka pelargonier...

    SvaraRadera
  3. Konstigt va? Hur en tantblomma har blivit så populär...eller är det vi som blivit tanter...?
    ;-)

    Kram britt

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)