Vårt sovrum..

har pyntats med en hatt. En hatt som ursprungligen kommer
från min mormor. Mamma kom med den härom dagen och
jag blev så glad, den är så fin! Lite trasig runt brättet, men
det går nog att laga om man är lite petig och försiktig. Hur
som helst så hänger den ju jättebra där vid fönstret tycker
jag :o)













































Våra penséer har vuxit och blivit alldeles gängliga och i
blomlådan ser det hemskt ut. Eftersom jag lästa någonstans
att klipper man ner dom, tackar dom med att blomma ännu
en gång. Så jag har klippt och klippt och dom bara fortsätter
att blomma för oss!! Helt underbart! Istället för att slänga
dessa vackra blommor när jag har klippt dom, ställer jag
dom i krukor med vatten både inne och ute.













I en kruka med vatten står dom och är vackra åtminstone
en vecka till....om inte mer. Så det känns riktigt dumt att
bara slänga dom tycker jag! Här ovan står en svanvas fylld
med penséer på mitt fina symaskinsbord i sovrummet.



















...i en kantstött kruka på köksbordet....














...och i en kruka på vardagsrumsbordet. Då klippte jag ändå
bara ner en av blomlådorna...:o)....

I morgon är det kalas här på Södravägen. Towetussen blir
14 år och det blir tårt- bull- och kakkalas. Tänk vad tiden går!
Min lilla skrutta, mitt hjärta - min vackra lilla dotter! <3


















Önskar er alla en toppenSöndag!

1 kommentar:

  1. Smart detta med penseerna. Ska jag testa nästa år. Grattis tillTowe.
    Kramis/ Jeanette

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)