En stilla dag utomhus...

har letat mig till skuggan idag. Har gömt mig för solen,
mest för att det sviiiiiiider så ont när den landar på mina
armar, min nacke och min bröstkorg. Så jag placerade
mig under parasollet istället.

Vi har haft en utomhusdag i stort sett hela dagen med
lite småpyssel.














Jag blir så nervös när Stefan har den där makapären med sig
i trädgården ;o) Men jag satt och hade uppsikt över honom
hela tiden - allt för att det inte skulle gå överstyr och värdefulla
(för mig!) blommor skulle kapas.














Razmus kände sig inte sugen på att bada idag, men leka i
vattnet är ju alltid roligt :o) Speciellt att "råka" stänka vatten
på sin gamle mor!

Gick på en liten promenad tillsammans med min kamera i
trädgården, det är alltid roligt, och gör man det lite då och då
så ser man ju hur den förändras. Då kan jag ta fram mina bilder
i höst och vinter, när mörkret och kylan har tagit sitt grepp om
oss och njuta det som varit och inte minst det som kommer....















Jag kom riktigt nära min tagetes....















och en av dom små blå, supersöta, som växer i gräsmattan och
som jag inte har en aning om vad dom heter. Men jag tycker
att dom är superfina och är glad över att dom ger lite färg åt vår
gröna matta.



















Rödklöver växer det ganska mycket av i vår trädgård.
Jag gillar rödklöver, tycker det är SOMMAR på något
vis :o) Jag plockade in en liten bukett som jag la till några
söta gräsblommor i också. Den står i hallen och hälsar
välkommen nu mer....:o)

Efter middagen åt vi jordgubbarna som vi köpte igår, men
inte orkade äta upp då. Lättvispad grädde med lite farin-
socker till var supersmarrigt!














I morgon är det Måndag och Razmus har som sagt "sommarlov".
Det blir han och jag ensamma hemma i morgon eftersom Stefan
jobbar. Vad vi tänker hitta på är naturligtvis beroende på väder
och vind...har saker att göra både ute och inne så sysslolösa
blir vi nog inte i alla fall....

Jag önskar er alla en toppenvecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)