Tips önskas!

Härom dagen hämtade jag ju hem 3 st antika gamla
symaskiner som skänktes bort på Blocket. Det var
ju främst bordsstativen jag var intresserad av, själva
maskinerna har vi redan plockat bort. Dom är riktigt
vackra och sirliga - men jag vet inte riktigt vad jag
ska använda dom till så dom hamnar nog på tippen.

Med maskinerna följde "huvar" i trä. Dom är också
väldigt vackra och jag vill använda dom till något.
Men vad?! Någon som har något kul tips att delge
mig?? Skulle bli jätteglad! För här står det helt still.













Vi fortsätter med målningen här hemma. Nu har vi grundat
kökstaket också. Första lagret täckfärg är lagt på halltaket.
Det blir så ljust och fint!

I röran försöker jag hålla lite ordning här hemma ändå. Det
är inte det lättaste att piffa upp ett hem som är fullt av stegar,
målarpytsar, penslar och kartonger - men med lite färska
blommor på köksbordet känns allt lite lättare och vackrare.



















När jag var ute på min dagliga runda  i trädgården såg
jag att en vallmo hade gått av. Den fick fortsatt liv inomhus
tillsammans med min bukett ringblommor som jag plockat
in. Det blev en fin kontrast - men vallmo står inte så bra
i vas så det gäller att passa på att njuta av glädjen den
sprider så mycket det går! :o) Tur jag har min kamera!!

Petuniorna i urnan ute i trädgården blommar rikligt, jag
tror dom trivs där mot uthusväggen....














..och rosen i samma urna är fortfarande grönvit....den
som var så vackert gammalrosa när jag köpte den...














Önskar Dig en toppenhärlig helg!

2 kommentarer:

  1. Hej, pyssliga lilla vän :)
    Det är alltid lika roligt att kika in här för att se vad du hittat på :)
    Ang symaskinslocken, går det inte att vända dem upp och ner, skruva upp dem på vägen och använda som blomlådor?

    Ha en skön helg!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Michaela: Tack för supertipset! :o)) Det får bli så tror jag...ska klä dom med plast innuti bara, sedan blir dom ju toppenfina som blomlådor! :o)
    Kram på dig!

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)