Kaos i köket....nej, hela huset!

Det står grejjer, hurtsar, kartonger och verktyg precis
överallt här hemma! Till och med i badrummet *s*
Men ändå känns det som att det är värt varje sekund,
ännu så länge i alla fall...Vi får väl se hur jag känner om
en vecka....













Golvet har brutits upp, murstocken har putsas, väggips har skruvats
upp och alla skåp och stommar är borta. Stefan är så duktig!
Själv sysselsätter jag mig med att måla skåpdörrar och hjälpa till
när det behövs. I övrigt försöker jag hålla mig ur vägen....

Till exempel i trädgården och plocka hallon :o)

För första gången har jag mina egna hallon plockade i
min egen trädgård! Så härligt! Doften av solvarma hallon
är helt underbar!

I morgon ska jag försöka komma iväg på en liten promenad
för mig själv och plocka hallon utmed vägen! Härnösand är
en riktig hallonstad!

Min pelargon som står på yttertrappen trivs där! Nu blommar
den så vackert! När man tittar ordentligt på en pelargonknopp
som precis slagit ut ser det ju faktiskt ut som en ros!













Nu har vi tagit kväll här hemma, sitter med en liten *hmmm*
godisskål framför oss och slötittar på tv. I morgon fortsätter
slitet i köket....

Ta hand om Dig!

2 kommentarer:

  1. Duktig make du har! Vad fint det kommer att bli! Min käre make står mest på taket och lägger om nytt. Det läckte in då det regnade så mycket för ett litet tag sedan. Men vi hade inte räknat med att göra detta på semestern.
    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Min fina Mårbacka pelargon har totalt kolapsat. Den har blivit dränkt, så nu har blommorna ruttnat. Snyft...

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)