Pysseldag

I dag har vi fixat här hemma. Det skulle regna och åska hade
SMHI sagt - men något regn eller någon åska har vi inte sett
röken av.... Trots det har det målats och kvistlackats här
hemma. Ska här hända något går det ju inte att ligga på
sofflocket utan det är bara att kämpa på.
Stefan har kvistlackat kök och hall plus målat taket i hallen
i dag. Så han lär ha ont i nacken i morgon. Det värsta är att
taket ska täckmålas i hallen plus att taket i köket ska grund-
målas och täckmålas....men vi får hjälpas åt. Jag kan ju faktiskt
måla jag också. Halva kökstaket var det jag som kvistlackade.












Väggarna i trapphallen har grundats tre gånger nu och ska
täckmålas, sedan är dom färdiga :o))

Något annat har vi inte fått gjort idag. Det har varit fullt upp.

I min trädgård blommar mina vallmon för fullt. Dom är små
men ack så vackra! Titta bara:












Dessa små vallmon sådde jag i kruka i tron att det var dubbla
penséer. Upp kom vallmo som sagt - vart mina penséer är har
jag inte den blekaste aning om.....Jag sådde en balkonglåda med
småblommor, upp kom spenat?! Tjejen i kundcenter på Lord Nelson
blev väldigt förvånad kan jag lova *s* Inte gör det mig något -
jag gillar spenat. Men visst blev jag lite...förvånad.

Hur som helst, nu ska vi ta kväller.....Stefan ska få en kall öl
och få luta sig tillbaka i soffan, det tycker jag att han har gjort
sig förtjänt av!

Var nu rädd om Dig!

2 kommentarer:

  1. Oj va ni är duktiga! Och vilka fina vallmo du har. De är verkligen vackra blommor. Kram

    SvaraRadera
  2. Imponerad av er kämparanda! Men det blir en sådan stor förändring. Man blir så glad och framförallt lugn av det ljusa vita. Jag älskar det! För mig är det lugnande för det är rent. Söta Vallmon!!
    Det blir man glad av. Växternas kraft. Och speciellt då man själv har sått. Lite spännande med Spenaten...hi hi hi...
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)