Efter en seg start...

kom jag igång ändå, det trodde jag aldrig! Det är
som att Måndagar är min vilodag helt enkelt, efter
en helg med hela familjen hemma behöver jag en
sån... Inte för att dom är särskilt jobbiga eller besvärliga,
utan för att jag är så vek och blir så sablans trött av
ingenting. Det började när jag klev in i min utmattnings-
depression och jag är fortfarande i stort behov av
lugnet som Måndagar ger mig.

Hur som helst - jag kom iväg på en promenad idag,
vädret är ju toppenhärligt och kameran fick följa med!
Det är en vacker stad jag bor i, med naturen och havet
så otroligt nära inpå! Idag låg sundet spegelblankt och
då är det sådär särskilt vackert! I två timmar gick jag
runt och njöt av tillvaron.















Klicka på bilden så blir den större! :o)

Hemma möttes jag av en underbar doft i köket! Min
doftlilja som jag plockade in igår blommar ju och doften
sprider sig i huset. Vad glad man blir av så lite egentligen!
Att en bukett färska blommor på köksbordet kan få en att
må så gott i själen! :o)















Snart ska lökarna grävas upp för vinterförvaring frostfritt.
Sedan ska dom ner i jorden igen till våren....fantastiskt hur
det fungerar egentligen!

Eftermiddagen kommer att innehålla ytterligare en promenad,
denna gången tillsammans med min mamma. Det blir lite mer
motionspromenad, vi ska gå vår "långa" runda så jag lär nog
vara rätt mör ikväll :o))

Ta hand om Dig!

1 kommentar:

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)