Höstmorgon

Ja, en riktig med frost på gräset och istappar på taket!














Det är ju bara September för guds skull!!!

Jag plockade in mina krukor med lavendel, mina örter och min
miniros som står i kruka. Nu står dom frostfritt men ljust och får
så göra till värmen återkommer....

Mina tappra ringblommor, som har glatt mig sedan i början av
juli, knoppar sig fortfarande och blommar med sina gula och
orange blommor ännu.....






















Visst är dom väl fina?! Och med lite frost på kronbladen
blir dom ju bara vackrare!
Jag försådde mina ringblommefrön, och planterade ut dom
när dom var små plantor på ca 10 cm....sedan har jag inte
gjort så mycket mer än att vattna dom, och dom har blommat
både i krukorna och i såbädden. När jag har klippt små
buketter och tagit in, har det tagit några dagar sedan har den
börjat knoppa sig igen. Fantastiskt!

Nåja, höstdagen som den såg ut när jag vaknade:
















Ett par timmar senare har solen jagat iväg dimman från nattens
kyla och solen värmer gott på höstens vis. Jag är ju ingen höst-
människa på något vis, men jag kan villigt erkänna att det är
vackert på sitt sätt ändå. Och luften är hög och klar, det är lätt
att andas.

Idag ska jag klippa mig. Det är lääääääänge sedan nu, och det
betyder att det är dax, på gränsen till för sent faktiskt. Det ska
bli skönt att få ordning på "burret" och jag hoppas det blir bra,
för på Onsdag börjar jag arbetsträna och jag har ingen lust att
se ut som ett skogstroll då! :o))

Jag bjuder på ett par bilder från mitt köksbord....
buketten plockade
jag in förra veckan, jag rensade rabatterna på blommor som
jag tänkte lika gärna kunde glädja oss inomhus, än att stå ute
där man inte är så mycket så här års....
















så här gottar jag mig när jag sitter framför datorn ibland....
man måste ju ta vara på livets goda - och vad är godare
än att doppa pepparkakor i kaffe?! Iiiiinte mycket jag kan
säga!

Till sist vill jag bara berätta att jag har vunnit en tävling! Jag
vann i Vi i Villa, väggfärg Lady Easy Clean till ett värde av
3000 kr!!!! Gu vad kul! Nu kan vi ju måla om i lillemans rum!
Grattis till mig! :o))

Ta nu hand om Dig!

1 kommentar:

  1. Grattis Carina till din vinst.
    Så fina bilder på ringblommorna.
    Kramis/ Jeanette

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)