Köket fylls av lavendeldoft!

och hur underbart är inte det då?! De små torkade blå
blommorna ligger i min Ittalaskål i väntan på att jag ska
komma på vad jag ska göra av det....under tiden doftar
som sagt hela köket lavendel.













Idag har jag fortsatt att pyssla i trädgården. Tomaterna plockades
av sina buskar och ska få eftermogna på köksbordet. Inte
alla iofs, en del fick sitta kvar, så får vi se vilket sätt som blev
bäst :o) Man bara längtar tills man kan ta en att njuta av!














I mitt köksfönster samsas min basilika, pelargoner, tomater
och en bukett ringblommor som får dela vas med några kvistar
av krysantemum...ett riktigt höstfönster med andra ord :o)
Den oranga kannan som blombuketten står i köpte jag för något
år sedan på ICA, jag föll för den härligt pigga färgen, men den
är helt värdelös att hälla vätska ur så den fick bli vas istället för
vattenkanna som det var tänkt.















Fredag idag, undrar vad som händer i helgen....det blir nog
mest lugnt skulle jag tro. Hela familjen går lite på halvfart
just nu så lite skön vila och härligt lugn är nog vad vi alla
behöver ha här hemma.

Jag hoppas att Din helg blir toppenhärlig!
Ta hand om Dig!

1 kommentar:

  1. Lavendel åh så härligt det doftar. Minns när man knåpade ihop små doftpåsar i syslöjden och gav i present.
    Hoppas allt är bra vännen.

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)