Lite husmorspyssel.....

Efter dagens arbetspass på två timmar var jag
helt slut, men kände att sätter jag mig ner och
inte gör någonting - hade jag somnat....Så jag
satte igång att rensa lingonen jag plockade igår.













Så här ser det ut där vi var och plockade lingonen igår.
Förresten står jag på min storebrors sambos tomt -
förvissom obebygd, men vilken storslagen utsikt från ett
framtida vardagsrumsfönster!!! :o)

Jag bestämde mig för att koka två olika sorters lingonsylt.
Jag som inte ens visste att det fanns fler än en sort! :o)
En liter kokades tillsammans med en vaniljstång, Finsk
lingonsylt, stod det i receptet. I övrigt gör man precis som
när man kokar vanlig sylt.



















Det blev fyra små burkar med den finska sylten
som visst ska vara supergod som dessertsylt.

I det andra koket tillsatte vi kanelstång och stjärn-
anis. Det doftar supergott där också, och visst kan
det vara lite spännande med lite nya smaker.

I Lördags satt min älskade lilla son som vanligt vid
vardagsrumsbordet och ritade och skrev. Ja, han har
redan börjat skriva, även om han ljudar fram sina ord
och bokstäverna kan hamna på lite olika rader, och
läsa kan han jättebra! Hur som helst så var han väldigt
koncentrerad och tillslut visade han mig en liten post-
itlapp som han hade ritat en liten gubbe på och skrivit
något som jag till en början tyckte var oläsbart.

Efter lite luskande insåg jag vad det stod; AVIUO på
sälixdagen.
Det vill säga: I Love You på kärleksdagen

Kärleksdagen är Razmus påhitt, när vi har såna dagar
pussas, kramas och säger vi att vi älskar varandra massor
med gånger :o) Han är så go! <3

I dag satte jag mig ner och pysslade ihop en liten tavla med
den lilla post-itlappen i centrum. Det kommer att få mig att
le många gånger framöver!



















Medan jag kokade sylt snickrade Stefan i ordning en
stor låda som vi ska ha utomhus med Razmus leksaker i.
Nu är ju snart vintern här och det skulle vara skönt att ha
en vettig förvaring för allt det där.
Dessutom snickrade han ihop ett nytt fågelbord där vi kan
servera våra vänner småfåglarna mat i vinter. Det som
sitter där nu börjar så smått att rasa ihop.































Nu ska jag ta kväll för i morgon ska jag jobba! Vad konstigt
det känns att skriva så, men samtidigt spännade och roligt. Jag
hoppas för allt i världen att det håller, att jag orkar hela vägen!!

Ta hand om Dig!

1 kommentar:

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)