Bullbak...

blev det idag. Fast först lite trädgårdsaktiviteter.
Nu är utemöbeln instuvad i boden, studsmattan
isärskruvad och inställd för vinterförvaring och alla
krukor tömda på vissnade blommor. Det ser lite
tomt ut i trädgården, men snart kommer säkert
snön och  då är det ju bra om allt är i ordning.
Stefan passade på att såga ner grenar från grannens
stora träd som hängde tungt över vår uppfart.




















I trädgården har nästan allt vissnat. Mina små tappra
blommor har frusit, dagen innan funderade jag på att
plocka in en liten bukett till köksbordet, men när jag
vaknade på morgonen var det som sagt för sent :-/.....














Sedan var det dax för bullbak som sagt. Alla
hjälptes åt. Razmus bakade vaniljbullar, Stefan
madelmassegifflar och jag gjorde kanelbullar.....
Så nu har vi lite fikabröd att bjuda eventuella gäster
på OM det skulle dyka upp någon sån :o) En äppel-
kaka blev det också, hittade ett recept som verkade
så gott så jag ville prova....

Mina julstjärnor, som inte alls känns som att dom har
det minsta med julen att göra, fortsätter glädja mig.














Nu ska jag, Stefan, mamma, pappa och barnen smaska
på nybakta bullar och lite te.

Önskar er alla en toppenhärlig vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)