På ICA hade dom fått in de där rosa söta julblommorna och jag
var ju bara tvungen att köpa två idag när jag var och handlade.
Dom fick inte riktigt plats i ytterkrukorna, men jag tänkte binda
ett vackert band runt den svarta kanten och knyta en rosett så
syns det ju inte! 


Mina pelargoner ska få flytta ner i källaren och vila över vinterna,
och det blev så tomt i fönstret i köket.....men nu ser det lite bättre
ut med den nya rosa blommorna. 

Jag är lite less på att försöka hitta på varierad middagsmat.
Ibland står det ju helt still så Stefan kom på den geniala idén
att följa ICAs "'Billiga veckanmeny". Sagt och gjort, vi startade
med "Rotfruktsris med kryddig korv" idag.














Jag, Ida och Stefan åt glatt. Towe var inte hemma och Razmus
vägrade att ens smaka. Nåja, maten fick 4 tummar av 5, så det
var en rätt vi kommer att göra igen! Receptet hittar du på
http://www.ica.se/

Önskar er alla en toppenhärlig Onsdagskväll!

3 kommentarer:

  1. Oj, Ica var väldigt tidiga med julblommor, här har jag inte sett några ännu. Men visst är de söta, fast själv brukar jag köpa några vita och knallröda Cyklamens till jul. Så längtar till första advent så jag kan börja fixa i fönstren,
    Ha en mysig kväll
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Ljuvliga julstjärnor!!!
    Får en att längta till julen på ett ljuvligt vis.
    Har nog aldrig sett just den färgen. HÄRLIGT!!

    SvaraRadera
  3. Fina julstjärnor.
    Själv så tål jag dom inte..Men de är ju fina att se på! =)

    Ha de bra!
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)