Det målas och det kaklas...

sakta och försiktigt börjar vi få lite fart på det här
med köket igen. Det blir så fint!!! Det fattas ju
fortfarande en del "finlir", men förvandlingen är ju
nästan total från innan!














Jag hittade ett collage som jag gjorde innan vi satte igång
med att fixa i köket, så skillnaden blir lite mer uppenbar :o)












Nu är visst collaget lite mer inriktat på arbetet med tapeten,
men ändå, man ser ju att det är lite skillnad. Ska leta reda
på bilderna från innan vi gjort något överhuvudtaget :o))

Själv har jag målat idag också, det tar ju sin lilla tid även om
det inte är särskilt avancerat. Men snart är det klart. Då ska
nytt golv in, nya tapeter och så ska taket målas, och det blir
ju inte det lättaste med tanke på trappen och hur högt det är.
Vettetusan hur man ska lösa det, men något kommer vi nog
på. Men även i trapphuset är det ju en väldig skillnad med
tanke på att allt var i furu förut, och så den röda urriga hemska
tapeten på det, den sitter ju förvisso kvar ännu, men den ska
bort.



















Jag vet inte riktigt vad som är fel med Blogger i kväll,
men den vill inte ladda upp bilder så tyvärr får jag lov
att återkomma med dom. Här ovan syns i alla fall lite
av min målning, det är ovanför "avsatsen" i trappen
som jag har målat nu. Sedan ska ju trappen skrapas
och målas i högglansig vit. Det kommer bli så fint!

Ta nu hand om Dig!
/Ina

2 kommentarer:

  1. Så fint köket blir! Verkligen skillnad från de ni hade tidigare! =)

    Trevlig helg!
    Kram Jenny

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)