Låt oss aldrig glömma....

Det är Lördag och mina tre barn mår gott.
Dom har ett hem, fyllt av kärlek och värme.
Inte ett perfekt hem, men dom har trygghet
runt omkring sig. Dom kan lita på de vuxna
som rör sig runt dom.

Dessa barn i klippet nedan hade inte det.
Låt oss aldrig glömma dessa barn, de förlorade
själar som aldrig fick den trygghet, kärlek och
värme som dom var berättigade till i och med
att dom fick livet.

Titta på klippet, gråt och glöm aldrig, aldrig
någonsin deras ansikten.....

För om du glömmer - har dom levat
och lidit förgäves.

Ja, allvarsamt, sorgset och enormt tragisk
läsning en obekymrad dag som denna, men
när jag såg klippet kände jag att något litet
ord, någon liten gest ville jag dela med andra.

Jag gråter och förbannar den kalla värld vi lever
i. Jag kan inte för mitt liv begripa hur man kan
misshandla, våldta och mörda ett oskyldigt barn.
Det enda jag kan göra är att minnas deras ansikten
med kärlek....även fast jag aldrig kände dom. Men,
jag känner med dom.

Ge en minut av den här dagen till änglarna som inte
fick växa upp....

Ta hand om dig! Om din familj. Ta hand om dina
barn....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)