Härlig Söndag!

Vädret har varit toppen idag! Soligt och skön, hög luft.
I och försig har jag mest varit innomhus och pysslat, men
man påverkas ju ändå av solstrålarna som letar sig in
genom fönstrena.

Jag tänkte bjuda på ett recept idag. Den i särklass godaste
äppelpajen som i alla fall jag har ätit.













Pajdeg:
1 dl Socker
4½ dl Vetemjöl
200 gr Smör

Fyllning:
4-5 st Syrliga äpplen
1 msk Vaniljsocker
1-2 msk Socker

Smulpaj:
1½ dl Havregryn
½ dl Corn Flakes
1 dl Socker
100 gr Smör

Pajdegen ska vila kallt i minst en timme. Grädda
pajen i 175° i ca 30 minuter eller tills pajen fått
fin färg.
~~~~<3~~~~<3~~~~<3~~~~
Ett litet vintips på en Söndag? Tja, jag ger ett hur som
helst så väljer Du själv om Du vill testa det ;o)













Stefan och jag har bestämt oss för att lyxa till Söndagarna
lite. Ett glas vin till maten och ett till söndagsfilmen på tv:n
kändes som något vi båda vill ha...

I dag började jag fixa med lilla toaletten på ovanvåningen.
Den är 70-tal med stoooooora bokstäver just nu, så det
kändes som att jag var tvungen. Urrig, murrig vävtapet i
70-talets allra läbbigaste orange/brun/röda nyans. Furu-
panel och gräsligt plastgolv. Golvet gör jag inte så mycket
åt just nu, vi ska väl försöka få in golvvärme i det lilla utrymmet
så vi får bort det gamla elementet. Men väggarna ska fixas.
Jag började med att kvistlacka panelen och sedan stryka på
panelgrund, men så tog den slut (!!!) så jag får fortsätta i slutet
av månaden....Vad trist! Men väggarna riktigt sög åt sig av
färgen..jag trodde den skulle räcka lite längre faktiskt!
Så här såg den lilla toaletten ut innan jag satte igång:














Inte så vackert - eller hur?!

Till sist - min lilla raring spexar med lördagsgodiset:
















Han är för go! <3

Nu ska jag brygga mig en kopp te och ta en bit äppelpaj!

Ta hand om Dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)