Fint besök!

vid fågelbordet minsann. En Domherre satt där och såg
sådär lagomt majestätisk ut medan han tog för sig av
solrosfröna. Jag har alltid älskat Domherrar, mest för att
dom är så otroligt vackra med sina röda och svarta färger.



Jag har väl aldrig varit sådär jätteintresserad av fåglar förräns
nu, när jag har ett fågelbord utanför mitt köksfönster. Det är
så roligt att titta på dom söta små liven när dom tar för sig av
allt gott jag serverar dom. Vi skriver upp på en lista vilka
fåglar som besökt oss och det är alltid kul att få skriva i en ny
sort i listan. Tantvarning?! Tja....det får jag väl bjuda på i så fall!

I ett försök att vara lite kreativ och artistisk, tog jag en bild på
en judelykta (är lite osäker på om det verkligen är så dom heter)
när solen låg på. Hittade den utomhus och bar bara tvungen att
ta med mig den hem, kanske finns det några frön som jag kan
så till våren!
Så härlig färg på den lilla kapseln!! Passar bra in såhär på
höstkanten :o)

Önskar Dig en toppenhärlig Fredagskväll!


2 kommentarer:

  1. Åh, Vilka fina bilder du har tagit på fågeln.....Är inte heller speciellt intresserad av fåglar, men kul när dom är så där fina o vackra!

    Ha en skööön söndag!
    Kram Therese

    SvaraRadera
  2. Kära Ina, du måste inte göra allt det som ska göras till jul. Köp några få paket och det finns ju allt att köpa klart i matväg. Jag bakar endast lite kakor och gör maten själv men den del köper jag färdigt förjag klara inte heller stressen och pressen som man ska ha inför julen. Julklapparna börjar jag köpa reda i augusti, september för att slipper trängas ute på stan i december, en del skickar jag efter på postorder. Barnen bryr sig inte om vad julklapparna kostar bara de får paket. Ta det lugnt så ordnar sig allt...
    Underbara bilder du tagit, jag har också en hel del talgoxar hos mig men har inte sett domherren ännu.
    Ha en bra start på veckan och glöm inte att bara vara..
    Kram Anneli

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)