Lördag!

En härlig dag! Låg läääänge i sängen i dag, är tröttare
än vanligt men det beror kanske på att det är så svårt
att sova när man har så ont i huvud och nacke.

Det har inte blivit så mycket gjort idag här, ganska skönt
det också ibland. Matlagningen var väl det som blev
gjort idag för mig. Ska iofs snart ut med mammas och
pappas hund i snöovädret - men det kan ju bli riktigt
skönt efter att ha suttit inne några dagar.

Till matlagningen blev det en kall öl i alla fall *gott*














Det blev en makaron- och köttfärsgratäng och en god
sallad till det. Över salladen ringlade jag olivolja smaksatt
med citron och jösses vad gott det blev tillsammans med
den lite starkt kryddade gratängen!















Vi har hittat godaste favoritkryddan till maten! Baconsalt!
Så otroligt gott att strö över lite pasta, eller att använda
som smaksättare i en del mat. Kan varmt rekommendera!

Ikväll är det melodifestivalen också! Vi har laddat upp
med mys så det ska räcka och det ska bli riktigt kul att
se vilka bidrag som kom med i årets tävling. På tal om
melodifestivalen så hörde jag Måns Zelmelövs "Cara mia"
på radion häromdagen - DEN var riktigt bra, bättre än
jag minns den! Får se om det finns något med fart i, i
årets tävling!














Stefan kammade katterna idag. Hmmm....när man ser
den här högen med katthår inser man snabbt att det kanske
inte är så konstigt att det kliar i näsan och att kläderna
man har på sig ser ut som kattpäls mest för jämnan.
Dax att införa kattkammning i ett lite mer regelbundet
schema tror jag! Hur som helst så lade jag ut "lilla"
hårbollen till fåglarna så dom kan använda det till att
bygga sina bon.

Nu ska jag ut med hunden och sedan gona ner mig i
soffan med lördagsmyset.

Ta hand om Dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)